Transport gratuit prin Fan Curier la comenzi de peste 1000 lei
Transport gratuit prin Fan Curier la comenzi de peste 1000 lei
03, februarie, 2021 5 minute de citit 1 Comentariu
Este din ce in ce mai clar ca in era tehnologizarii, posesorii barcilor de competii dar si barcile pescarilor amatori, simt nevoia de o capacitate mare de curent disponibila in barca pentru alimentarea diferitelor accesorii in principal a motoarelor electrice cu functie de ancora, dar si a sonarelor si sistemele conexe acestor sonare. Daca pana nu demult capacitatea mare de curent stocata se traducea intr-o greutate deloc neglijabila, in ziua de astazi din ce in ce mai multi pescari s-au orientat catre bateriile cu tehnologie litiu care prezinta o serie de avantaje majore:
- cicluri de incarcare/descarcare mari
- greutate mult redusa
- volum mai mic
- incarcare rapida
- capacitatea de descarcare de 100% spre deosebire de bateriile cu acid sau deep cycle care nu pot fi descarcate mai mult de 55%, asta in conditiile unui acumulator de top.
Bateriile cu Litiu datorita chimiei lor au o capacitate de descarcare mult sporita fata de bateriile cu acid, iar diferentele cresc enorm si in functie de temperatura. Spre exemplu intr-un climat unde temperaturile sunt de 33 grade, cum ar fi verile pe la noi, unei baterii plumb acid (deci si VRLA) ii scad ciclurile de viata cu pana la 50% fata de bateriile litiu unde aceste cicluri incep sa scada de la 49 grade celsius.
Experimentele arata ca per total, o baterie litiu desi consistent mai scumpa la achizitie fata de cele plumb acid, se vor traduce pe termen lung mai scumpe cu doar 18% in medii cu climat moderat si mai ieftine fata de bateriile plumb acid inntr-un climat calduros.
Cand vorbim de cele mai bune baterii litiu pentru motoare electrice de barca, sau baterii cu tehnologie litiu pentru sonare trebuie sa prezentam si tipurile de baterii litiu existente cu avantajele si dezavantajele lor.
Bateriile Litiu Ion - Li-Ion LiCoO2 vs baterii Litiu Fier (LifePo4)
Există diferențe semnificative în ceea ce privește energia atunci când se compară litiu-ion și fosfat de litiu-fier. Litiu-ion are o densitate energetică mai mare la 150/200 Wh / kg față de litiu-fosfat de fier la 90/120 Wh / kg.
Pe de altă parte, rata de descărcare pentru fosfatul de litiu-fier depășește litiu-ion. La 25C, bateriile litiu-fosfat de fier au descărcări de tensiune care sunt excelente când sunt la temperaturi mai ridicate. Rata de descărcare nu degradează semnificativ bateria litiu-fosfat de fier, deoarece capacitatea este redusă.
Fosfatul de litiu-fier are un ciclu de viață de 1.000-10.000 de cicluri. Aceste baterii pot suporta temperaturi ridicate, cu degradări minime. Au o durată lungă de viață pentru aplicațiile care au sisteme încorporate sau care trebuie să ruleze pentru perioade lungi de timp înainte de a fi nevoie să fie încărcate.
Pentru litiu-ion, densitatea mai mare a energiei îl face mai instabil, mai ales atunci când este vorba de medii cu temperatură de funcționare mai ridicată. Are un ciclu de viață de 500-1.000 de cicluri, deoarece poate fi afectat negativ în funcție de temperatura de funcționare a componentelor electronice sau de lucru.
Când vine vorba de stocarea bateriilor neutilizate, este important să alegeți o substanță chimică care nu își pierde încărcarea pe perioade lungi de timp. În schimb, bateria ar trebui să ofere aproape aceeași performanță de încărcare ca atunci când nu este folosită timp de peste un an. Atât fosfatul de litiu-fier, cât și Li-Ion se comporta excelent cand sunt depozitate pe termen lung. Fosfatul de litiu-fier poate fi depozitat mai mult, in jur de 350 de zile. Pentru litiu-ion, durata este de aproximativ 300 de zile.
Lasand explicatiile tehnice, avantajul bateriilor pe tehnologie litiu este indubitabil, mai ales in cazul barcilor unde toti cautam performanta astfel incat incercam sa reducem pe cat posibil greutatea inutila in barca, iar aici bateriile litiu sunt fix ce aveam nevoie pentru ca te scapa de cateva zeci de kilograme, pot fi carate usor pentru incarcare daca aceasta nu se face pe barca.
O mentiune speciala este o excelenta baterie starter pentru motoarele termice, de la Rebelcell, baterie de doar 1.5 kg ce poate porni cu usurinta motoare de pana la 200 cai.
ATENTIE: Pentru toate celelalte baterii litiu, va recomandam in mod explicit sa NU porniti motoare termice cu ele pentru ca o sa prajiti BMS-ul si bateria va fi exclusa din garantie. Acest lucru se datoreaza faptului ca BMS-ul protejeaza la descarcarea brusca pentru a proteja celulele
Incepand din 2022 www.spinningshop.ro a devenit importator oficial in Romania al bateriilor produse de RoyPow tehnologie LiFepo4 pe care le gasiti la: https://spinningshop.ro/collections/roypow/roypow in variante de 12V, 24V si 36V. Aceste baterii sunt de o calitate la superlativ iar parametrii de functionare se pot urmari cu aplicatia RoyPow descarcata pe telefon.
Care este avantajul lor si cu ce se diferentiaza de celelalte? Va las cateva puncte cheie:
Mai jos va las cateva video din uzina RoyPow dar si un review independent pentru a vedea nivelul de calitate utilizat la interiorul bateriei:
Stim ca piata este invadata de chinezisme de pe Aliexpress si baterii indoielnice la preturi mult inferioare, sfatul nostru este sa le evitati din mai multe considerente:
Desigur gama de baterii comercializata de SpinningShop este mai mare si poate fi vizualizata aici:
https://spinningshop.ro/collections/baterii
Va stau la dispozitie cu intrebari si sfaturi in achiztionarea bateriilor dumneavoastre.
Comentariile vor fi aprobate inainte de afisare
pentru a primi noutati, promotii, stiri
Rus Dionisie
21, ianuarie, 2023
As dori un acumulator stocare curent panouri fotovoltaice,24v,100A, ce-mi recomandați? Mulțumesc!